PUISI DHAMAH SYIFFLAH,MALAYSIA

Posted by: Moh. Ghufron Cholid / Category:

Setiap Hari, Jika Kau Izinkan


Setiap hari aku memandang langit...

Agar aku bisa terbang ke atasnya...

Bebas melepasi kabus-kabus putih...

Namun apakan daya...



Berpijak di tanah rata...

Masih jua aku terjatuh...

Mengariskan luka berdarah...

Tercalar kerana kealpaan sujud ke atasNya...



Jika Kau izinkan...

Aku sujud buat selamanya...

Sekian lama aku menagih kasih...

PadaMu Allah...



Setiap hari aku melayarkan bahtera...

Agar ketemu penawar yang dicari...

Dapatlah aku rawat rindu yang mencengkam...

Namun apakan daya...



Cinta yang telah lama diberi...

Aku persia-siakan, malah dicampak ke seberang lautan...

Aku buta tiada mata, meraba-raba mencari...

Menangisi penuh penyesalan, sujud ke atasNya...


Jika Kau izinkan...

Kembalilah cinta rindu dijiwa...

Sekian lama aku merintih kasih...

PadaMu Allah...

Biodata Penyair
Dhamah Syifflah adalah nama pena dari Aizul Hairy Omar, lahir di johor bahru 22 ogos 1985 seorang Graphic Designer dan telah menikah. Kini tinggal di bandar baru uda, johor bahru, johor darul takzim, Malaysia. Segala hal menyangkut penyair bisa ditanyakan langsung via email dhamah_syifflah@yahoo.com atau bisa juga lewat facebook Dhamah Syifflah, bisa juga lewat blog pribadinya http://belayarmencaripenawar.blogspot.com


0 komentar:

Posting Komentar